شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه های زنجیره ای ✅

اخذ نمایندگی فروشگاه های معتبر
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاههای معتبر یکی از سؤالات اصلی افرادی است که صاحب مغازه، سوپر مارکت، هایپر مارکت یا هر نوع فروشگاه دیگری هستند و میخواهند نمایندگی یکی از فروشگاههای کشور را به عهده بگیرند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید یا اینکه میخواهید کسبوکارتان را بهعنوان نمایندگی یکی از فروشگاههای معتبر راهاندازی کنید، با ما همراه باشید. در این مطلب میخواهیم در مورد نحوه اخذ نمایندگی فروشگاههایی از قبیل بیس مارکت، جانبو، رفاه و کورش را توضیح دهیم.
فروشگاههای زنجیرهای، بههم پیوسته هستند و توسط مدیریت مرکزی نظارت میشوند. در این فروشگاهها تنوع محصولات بسیار بالاست و خانوادهها میتوانند با مراجعه به آن، انواع مختلف محصولات و نیازهای روزانه خود را تأمین کنند.
علاوه بر این تخفیفهایی که برای برخی از محصولات در نظر گرفته میشود باعث افزایش تمایل خانوادهها به خرید از این مراکز میشود. بنابراین فروش این مجموعهها بالاست و میتواند سود خوبی برای نمایندگیها داشته باشد. در ادامه به شرایط اخذ نمایندگی فروشگاههای زنجیرهای میپردازیم.
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه بیس مارکت
مجموعه بیست مارکت، برای توسعه فروشگاههای خود این فرصت را برای افراد ایجاد کرده است که بتوانند نمایندگی فروشگاه بیست مارکت را دریافت کنند و به این خانواده بزرگ ملحق شوند. در صورت آغاز همکاری بهعنوان نمایندگی فروشگاه بیست، کلیه لوازم مورد نیاز فروشگاه از جمله یخچال، فریزر، قفسه فروشگاهی، صندوق، بارکد خوان، پرینتر و تابلو سردر بدون وام و بازپرداخت وجه در اختیار نمایندگی قرار میگیرد.
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه بیست مارکت در مورد متراژ فروشگاه سختگیرانه نیست. شما باید مکانی با کاربری تجاری در بافت شهری و با متراژ حداقل ۳۰ متر مربع را برای این کار در نظر بگیرید که سند آن یا بهصورت مالکیت یا اجارهنامه باشد.
بعد از اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه و ثبت درخواست نمایندگی شما، همه شرایط بررسی میشود و سپس در صورت تائید مجموعه، جذب نمایندگی انجام میگیرد.
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه جانبو
فروشگاه جانبو اولین فروشگاهی است که تخفیف مستمر را در دستور کار خود قرار داد و همین مورد یکی از دلایل موفقیت این فروشگاه زنجیرهای است. این مجموعه نیز برای توسعه کار خود اقدام به جذب نمایندگی میکند.
برای اخذ نمایندگی جانبو در تهران باید فروشگاهی با مساحت حداقل ۱۰۰ متر مربع و برای سایر شهرستانها، ۲۰۰ متر مربع در اختیار داشته باشید. مورد بعدی ارائه سند مالکیت یا اجارهنامه محضری به مدت سه سال است. همچنین باید جواز کسب و مجوز کاربری تجاری فروشگاه را نیز داشته باشید.
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه رفاه
فروشگاه رفاه یکی از اولین فروشگاههای زنجیرهای است که در ایران راهاندازی شد. تقریبا همه ایرانیها نام این فروشگاه را شنیدهاند. در صورت دریافت نمایندگی فروشگاه رفاه میتوانید کالاهای معتبر داخلی و خارجی را با هزینه کمتر تأمین و عرضه کنید.
همچنین تأمینکنندگان طرف قرارداد شرکت رفاه، تخفیفات متعددی را در نظر گرفتهاند که باعث افزایش فروش و سوددهی شما میشود. شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه رفاه به صورت زیر است:
- باید یک فروشگاه با مساحت حداقل ۱۰۰ متر مربع برای تهران و ۲۰۰ متر مربع برای استانهای دیگر داشته باشید.
- یک سند مالکیت یا اجارهنامه محضری که مدت آن حداقل سه سال باشد را باید تحویل دهید.
- داشتن جواز کسب و مجوز کاربری فروشگاه الزامی است.
- ملکی که برای فروشگاه در نظر گرفتید باید از موقعیت بر تجاری برخوردار بوده و ورودی مناسبی نیز داشته باشد.
- امکان تأمین فضای پارکینگ برای مشتریان وجود داشته باشد.
- در اختیار داشتن فضای بارانداز کافی نزدیک انبار فروشگاه نیز برای تردد کامیونهای انتقال بار نیز ضروری است.
- مدت قراردادی که در شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه تعیین میشود، بین ۳ تا ۵ سال بوده و باید یک وثیقه ملکی یا بانکی، به ارزشی که شرکت تعیین میکند، تحویل دهید.
شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه افق کوروش
فروشگاه افق کورش نیز بیش از 1500 شعبه فعال در سراسر کشور دارد و تسهیلات زیادی را برای نمایندگیهای خود در نظر گرفته است. از جمله تأمین مستمر کالاها، عدم نیاز به خرید نقدی و عدم نیاز به دپوی محصولات.
شرایط اخذ این نمایندگی بهصورت زیر است:
- دارا بودن تابعیت کشور ایران، ارائه گواهی عدم اعتیاد، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، حداقل سن 25 سال و برخورداری از گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای فرد درخواستدهنده
- امکان تخصیص فروشگاهی با حداقل 100 مترمربع با کاربری تجاری و سند مالکیت یا اجارهنامه
- دریافت ضمانتنامه یا ترهین ملک، توسط مجموعه افق کوروش برای ضمانت (دلیل آن کالاهایی است که فروشگاه افق کورش بهصورت امانی و بدون دریافت وجه برای نمایندگی میفرستد.)
اجاره سند
اگر قصد دریافت نمایندگی فروشگاههای زنجیرهای را دارید و امکان ارائه سند مالکیت برای شما فراهم نیست میتوانید از سند اجارهای استفاده کنید. اجاره سند یک راه قانونی برای افرادی است که برای اخذ نمایندگی فروشگاه، دریافت وام بانکی، ارائه به دادگاه و شعبات و موارد دیگر، نیاز به وثیقه دارند اما نمیتوانند به هر دلیلی آن را تأمین کند.
میتوانید پس از اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه های معتبر، برای دریافت نمایندگی اقدام کنید. برای اجاره سند باید حتما به مؤسسات حقوقی و وکلای معتبر مراجعه کنید تا به دام افراد فریبکار دچار نشوید. تیم وکلای کارپردازان در زمینه اجاره سند فعالیت میکند و شما میتوانید با خیال آسوده به وکلای کارپردازان مراجعه کرده و سند مورد نیاز خود را اجاره کنید.
برای دریافت سند اجارهای قراردادی بین صاحب سند رسمی و فردی که به این سند نیاز دارد، بسته میشود و به ازای دریافت مبلغی مشخص این سند به شخص اجارهگیرنده تحویل داده میشود. قیمت اجاره سند نیز توسط وکلای حرفهای تعیین میشود درصورتیکه طرفین رضایت داشتند قرارداد منعقد خواهد شد.
اخذ نمایندگی فروشگاه های زنجیره ای
اخذ نمایندگی تعداد بسیار زیادی از موسسات و فروشگاه ها با هدف اینکه فعالیت های تولیدی خود را بالا ببرند و ارتقا بدهند و همچنین به منظور فروش بیشتر خود نمایندگی به دیگران اعطا میشود. بعضی از این فروشگاه ها و موسسات نمایندگی خود را فقط به اشخاص حقوقی میدهند. به علت اینکه این افراد دارای اعتبار و اعتماد قانونی بیشتری نسبت به افراد حقیقی هستند. این نمایندگی هایی که اعطا میشود شخصیتی کاملا مستقل دارند اما مسئولیت انجام خدمات و وظایف نمایندگی های اصلی را دارند.
به جهت حفظ و حراست از منافع شرکت در قالب حق امتیاز از عامل محترم یک ضمانت نامه و وثیقه اخذ میشود.
یکی از موسسه هایی که برای اجاره سند جهت اخذ نمایندگی فروشگاه میتوان به آن اعتماد بیشتری کرد موسسه های حقوقی هستند به علت اینکه وکیل دادگستری به روی آنها نظارت دارد.همچنین افراد با اطمینان بیشتری سند را اجاره میکنند.در این بین افرادی که احتیاج به سند دارند قراردادی با سندگذار زیر نظر موسسه تنظیم میکنند و همچنین بعد از گرفتن ضمانت های لازم سند را در رهن نمایندگی یا فروشگاه قرار میدهند.
- سندهایی که موسسه کارپردازان ارائه میدهد همه تک برگ و شش دانگ هستند.
- این سندها دارای شماره سریال در قسمت بالای سند، شماره دفتر الکترونیکی در قسمت پایین شماره سریال سند، شناسنامه ملی جغرافیایی ملک در پایین نقشه ملک، به وسیله سیستم سازمان اسناد و املاک کشور تنظیم شده، دارای هولوگرام قوه قضاییه است، در قسمت پایین سند نقشه موقعیت و نقشه طول و ابعاد ملک درج شده است، در قسمت پایین سمت چپ سند مشخصات ملک مانند آدرس و کد پستی درج شده است.
در این مقاله تعریفی از سند و انواع سند خدمت شما ارائه میشود تا با آگاهی کامل در مورد انواع اسناد اقدام به اجاره سند کنید
تعریف سند: طبق ماده 1248 قانون مدنی سند هر نوشته ای است که در طرح دعوا و یا دفاع بتوان از آن استفاده نمود.
سند اگر رسمی نباشد سند عادی محسوب میشود که سند قولنامه ای جز آن است. سند قولنامه ای سندی است که به طور رسمی در اداره ثبت اسناد تنظیم نشده است و سند قولنامه ای توسط خریدار و فروشنده در مشاور املاک تنظیم شده است.
اگر قصد خرید ملکی را دارید که سند آن قولنامه ای است حتما توجه داشته باشید که وضعیت ملک به چه صورت است؟
برای اینکه از وضعیت ملک اطلاع پیدا کنید میتوانید از شهرداری استعلام بگیرید. با این استعلام مشخص میشود که میزان بدهی های ملک چقدر است و یا وضعیت تخریب ملک به چه صورت است و غیره که با این کار از خسارت دیدن شما کاسته میشود.
علاوه بر سند عادی و سند رسمی که توضیحاتی در مورد آنها به شما ارائه شد اسناد دیگری وجود دارند
عزیزانی که برای اخذ نمایندگی فروشگاه های رفاه، جانبو، کوروش و غیره احتیاج به سند دارند میتوانند از موسسه کارپردازان سند مورد نیاز خود را به هر مبلغی تهیه کنند. (اجاره سند برای اخذ نمایندگی فروشگاه ها)
سند ملکی وقفی
سند وقفی به سندی گفته میشود که توسط شخصی وقف شده باشد و اداره اوقاف به مدت 99 سال آن را به افراد دیگری اجاره میدهد و درآمد آن را صرف امور دیگری میکند. البته هزینه این اجاره خیلی زیاد نیست مانند اجاره به شرط تملیک. این ملک ها هیچ مشکلی برای خرید و فروش و اجاره ندارند و دارای سند هستند اما سند اوقافی که تفاوت هایی با سند ملکی دارد.
این نوع اسناد برای افرادی که بودجه کمی برای خرید ملک دارند بسیار مناسب است همچنین میتوانند روی این سند ها برای ساخت و ساز وام بگیرند.
برای هرگونه جا به جایی این سندها باید اجازه از اداره اوقاف داشته باشید.
سند ملکی المثنی
هنگامی که سند مالکیت فردی دچار مشکلاتی مثل دزدیده شدن یا سوختن و غیره میشود میتواند سند مالکیت المثنی بگیرد. گرفتن سند المثنی دارای شرایطی است ، اول اینکه ابتدا مالک باید به صورت کتبی دلیل از بین رفتن سند خود را اعلام کند و یک استشهادیه تنظیم کند و بعد بایستی به امضای سه نفر برساند که در کلانتری و یا در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد و به اداره ثبت محل برود.
سند ورثه ای
هنگامی که صاحب سند فوت میکند ملک وی به وراث های او انتقال پیدا میکند. به این سند، سند ورثه ای گفته میشود و هنگامی که وراث بیشتر از یک نفر باشد مالکیت ملک مشاع دارند.
سند ملکی مشاع
سند مشاع سندی است که چندین مالک دارد.به عبارت دیگر دو یا چند نفر در یک ملک شریک هستند.
سند ملکی شش دانگ
این سند به طور کامل برای یک نفر است و از 4 جهت شمال،جنوب،شرق،غرب متعلق به اوست.
سند ملکی تک برگ
سند ملکی تک برگ خوانا و شفاف است و مانند اسناد قدیمی دفترچه ای نیست به این خاطر نگهداری آسانی دارد.
سند ملکی معارض
این نوع سند ملکی است که دو سند دارد با تاریخ و نام های مختلف که دادگاه پس از بررسی هایی که انجام میدهد یکی از این دو نوع سند را باطل میکند.
سند ملکی شورایی
سند شورایی را شورای محلی یک منطقه مهر کرده است و جز سند عادی محسوب میشود و میتوان برای این نوع سند، سند رسمی گرفت.
سند ملکی تفکیکی
این نوع سند، سندی بوده که چند نفر در آن شریک بوده اند و تفکیک شده و هر یک صاحب سند جداگانه شده اند.
سند ملکی وکالتی
ممکن است مالک سندی دچار بیماری شده باشد یا از کشور خارج شده باشد یا حتی فوت کرده باشد وکالت داده باشد برای فروش.به این سند ،سند وکالتی گفته میشود.
سند ملکی بنچاق
در زمان های قدیم که سیستم نقل و انتقال سند مانند امروزه نبود خریدار و فروشنده نزد فرد ریش سفید محله میرفتند و نوشته ای تنظیم میکردند برای نقل و انتقال سند که به این سند، سند بنچاق میگفتند.
حال با توضیحاتی که درباره انواع سند خدمت شما ارائه شد میتوانید سند مورد نظر خود را تهیه کنید.
برای اطلاعات بیشتر همین حالا تماس بگیرید.
وثیقه برای گرفتن اخذ نمایندگی فروشگاه های رفاه و کوروش و جانبو و غیره به دو صورت انجام میشود:
- به صورت ترهین ملک
- به صورت ضمانت نامه بانکی
در وثیقه به صورت ترهین ملکی مبلغ آن ملک با توجه به متراژ فروشگاه رهن میگردد.
برای ترهین ملکی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
- ملک باید دارای سند رسمی مالکیت باشد. در این صورت املاکی که به صورت قولنامه و مبایعه نامه هستند مورد پذیرش قرار نمیگیرند.
- سند باید شش دانگ باشد.
- سند در رهن و یا بازداشت نباشد.
- دارای کاربری صنعتی یا زراعی نباشد.
- به راحتی قابل فروش باشد و اصطلاحا سهل البیع باشد که این ارزیابی را کارشناس انجام میدهد.
- ملک وقفی در صورتی که سند شش دانگ اعیانی داشته باشد پذیرفته میشود.
- ملک هایی بدون بنا قابل پذیرش نیست.
ضمانت نامه های بانکی
مبلغ ضمانت نامه بیست درصد کمتر از مبلغ وثیقه ملکی لحاظ میگردد. همچنین ضمانت نامه حسن انجام کار و ضمانت نامه تعهد پرداخت قابل پذیرش است.
عده ای از افراد سودجو که در سایت ها آگهی اجاره سند با نرخ پایینتر از عرف معمول را میدهند، با انجام این کار قصد فریب شما را دارند.
لطفا قبل از اجاره سند درباره رزومه آن شخص یا موسسه تحقیق کنید. موسسه کارپردازان با بیش از 12 سال سابقه درخشان در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.
5 ویژگی مهم سند مالکیت
1-هر سند مالکیت باید به صورت شش دانگ باشد که به صورت یک جلد است و تمامی آن شرایط در آن درج شده.
2-در هر سند مالکیت 4 جهت حدود اربعه ملک مشخص شده که از شمال یا جنوب و شرق و غرب مشخص باشد.
3-هر سندی که توسط اداره ثبت اسناد و املاک صادر میشود باید منگوله آن دست نخورده باشد و اوراق آن مربوط به خود آن سند باشد.
4-هر سند دارای یک صفحه نقل و انتقال است و نام مالک های آن در آن قید شده است.
5-هر سند فقط باید از دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال پیدا کند در غیر این صورت غیر قانونی است.
عزیزانی که احتیاج به اجاره سند برای اخذ نمایندگی فروشگاه را دارند علاوه بر تهران اگر ساکن هر شهرستانی از کشور که هستند میتوانند سند خود را از موسسه کارپردازان تهییه کنند. مدت اجاره این اسناد یک سال میباشد که قابل تمدید است.
مدارکی که شما عزیزان برای اجاره سند باید به همراه داشته باشید عبارت است از
- مدارک شناسایی و احراز هویت حضوری
- مشخصات مندرج در شناسنامه یا گذرنامه برای انعقاد قرارداد
- احراز محل سکونت افراد و همچنین ضامنین معتبر و مورد تایید موسسه
اجاره سند برای اخذ نمایندگی فروشگاه ها
موسسه کارپردازان علاوه بر اجاره سند برای اخذ نمایندگی برای فروشگاه سند برای رفع ممنوع الخروجی و آزادی زندانی و مرخصی زندانی و حسن انجام کار پیمانکاران و همچنین تعزیرات حکومتی اجاره میدهد.
انجام کار بازداشت سند یا رهن سند در کمتر از 48 ساعت انجام میشود و هزینه بعد از بازداشت سند دریافت میشود.
شما عزیزان میتوانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را در زمینه اجاره سند از وکلای خبره موسسه کارپردازان مطرح کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهیم.
جمعبندی
در این مطلب به شرایط اخذ نمایندگی فروشگاه های زنجیرهای بیس، جانبو، رفاه و افق کورش پرداختیم. در صورتیکه صاحب فروشگاه هستید یا اینکه تازه کسبوکار خود را آغاز کردهاید و میخواهید که نسبت به اخذ نمایندگی یکی از فروشگاههای زنجیرهای اقدام کنید، باید مکانی که برای این فروشگاه در نظر گرفتهاید حداقل متراژ تعیین شده توسط آن مجموعه و کاربری تجاری داشته باشد.
ارائه سند ضمانت نیز از شرایط برخی از این فروشگاههاست. اما جای نگرانی نیست اگر سایر شرایط را دارید اما سند مالکیت برای ارائه را ندارید میتوانید از سند اجاره ای که یک راهحل قانونی برای این مواقع محسوب میشود، استفاده کنید.
البته برای این کار باید به موسسات حقوقی یا وکلای معتبر مراجعه کنید و ضمن عقد قرارداد اقدام به اجاره سند نماید. تیم وکلای کارپردازان آماده است که در این زمینه به شما کمک کند. میتوانید برای اجاره سند به این موسسه مراجعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید